|
Школска економија представља полигон на ком ученици своја теоријска знања примењују директно у пракси. У ту сврху на располагању им је 100 ha обрадивог земљишта, 5 ha шуме, стакленик, 10 трактора, 60 прикључних машина, штале, измузиште, свињци, коњушница, овчарник, сеник, живинарник, чардак, тренч силос, итд.
У складу са образовним профилом за који се школују, ученици су укључени у следеће сегменте практичне наставе:
- Биљна производња
- Сточарска производња
- Хортикултурна производња
- Механизација
Биљна производња
Сегмент биљне производње обухвата ратарску, повртарску, воћарску и виноградарску производњу.
У оквиру биљне производње ученици стичу практична знања о производњи и технологији свих биљних врста. У току производног циклуса овладавају следећим вештинама:
- Контрола плодности земљишта,
- Основна и допунска обрада земљишта,
- Сетва и садња,
- Мере неге,
- Жетва ( берба ) и складиштење пољопривредних производа,
- Организовање плодореда.
Посебно смо поносни на успехе наших ученика на такмичарским манифестацијама попут "Дани лудаје" у Кикинди, где су постизали запажене резултате у производњи бундеве рекордне тежине као и на изложбеним манифетацијама као што су "Новосадско пролеће", "Здраво органик" у Селенчи и сл.
Свакако треба напоменути да део производног асортимана, који одгаје ученици на школској економији, се пласира у домску кухињу, за припремање хране како ученицима дома тако и запосленима и ученицима на пракси.
Сточарска производња
Практичном наставом на сточарству, ученици стичу знања и вештине о технологији сточарске проиводње. Основни задатак ученика је, да воде рачуна о сточном фонду кога чине: 30 комада говеда, 30 крмача, 50 оваца, 4 коња, мула, магарац, 200 комада живине, зечеви и расни пси.
Хортикултурна производња
У оквиру хортикултурне производње ученици стичу практична знања о производњи, гајењу и неговању цвећа, украсног дрвећа и жбуња. У току производног циклуса овладавају следећим вештинама:
1. Производња сезонског расада цећа
2. Производња украсног дрвећа и жбуња
3. Израда цветних аранжмана
4. Пројектовање и одржавање зелених површина
Наши ученици су постизали запажене резултате на републичким такмичењима, новосадским и ванградским манифестацијама на шта смо веома поносни. Произведен асортиман на економији користи се за уређење школског дворишта, док цветни аранжмани украшавају унутрашње просторије школске зграде.
|
|